Forum www.performancepolska.fora.pl Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Wymiana tarcz i klocków BMW e36 Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Bizon
Administrator i Klubowicz
Administrator i Klubowicz



Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 144 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pleszew

PostWysłany: Pon 22:49, 13 Wrz 2010 Powrót do góry

Postaram się opisać (niestety bez obrazków)
jak przeprowadzić samemu wymianę klocków i tarcz przednich w BMW e36.

Rozpoczynamy od podniesienia samochodu na lewarku, należy podeprzeć czymś koła by auto nie odjechało.

Następnie odkręcamy koło, klucz do śrub mamy w zestawie z kołem zapasowym.

W przypadku zapieczonej piasty i problemu ze zdjęciem kół, niektórzy stosują metodę polegającą, na poluzowaniu śrub i przejechaniu się kilkudziesięciu metrów z tak przymocowanych kołem.
Jeżeli was to nie przekonuje pozostaje wd40 i czekanie na efekty.

Dobra, załóżmy, że udało się je odkręcić.
Mamy przed sobą tarcze i zacisk.
Odkręcamy kluczem imbusowym dwie śruby z tyłu zacisku, jedna znajduje się u góry druga w analogicznym miejscu na dole.
Dobrze do tego przekręcić sobie kierownicą koła, będzie łatwiej dotrzeć kluczem do śruby.

Następnie usuwamy metalowy chwytak, który służy jako zabezpieczenie klocka, teraz między klocek, a tłoczek wsuwamy śrubokręt i wciskamy tłoczek do środka, by nie przyciskał klocka.

Wyciągamy czujnik, zdejmujemy zacisk.

Zostają nam teraz jeszcze dwie śruby imbusowe, z przodu zacisku, bez odkręcenia, których nie wyciągniemy tarczy. Tak więc rozkręcamy całkowicie, to samo ze śrubą, przytrzymującą tarczę.

Ściągamy tarcze, nie powinno być z tym problemu, zakładamy nową, przykręcamy śrubką, następnie skręcamy przednie śruby na zacisku, przykładamy go do tarczy, wkładamy nowe klocki na miejsce starych, mocujemy czujnik, przykręcamy śruby z tyłu i wiola. W ten sposób wymieniliśmy tarcze oraz klocki, nie płacąc za to 200zł mechanikowi.

Podczas wymiany, można oczyścić wszystkie części z nagaru i rdzy, która się tam często znajduje. Warto potem nasmarować popsikać np wd40, odradzam używanie wazeliny technicznej. Dopóki się nie przetrze, będzie problem z ABS i hamulcami.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Bizon dnia Pon 22:49, 13 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Jaro
Administrator i Klubowicz
Administrator i Klubowicz



Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 71 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz

PostWysłany: Wto 12:58, 14 Wrz 2010 Powrót do góry

dodam ze taka operacja trwa ok. 2 godzin Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Bizon
Administrator i Klubowicz
Administrator i Klubowicz



Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 144 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pleszew

PostWysłany: Wto 19:04, 14 Wrz 2010 Powrót do góry

O ile nie gada się później w aucie i nie jedzie do maca wtedy należy doliczyć jeszcze 4 Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie GMT + 3.5 Godziny