FAQ
•
Szukaj
•
Użytkownicy
•
Grupy
•
Galerie
•
Rejestracja
•
Profil
•
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
•
Zaloguj
Napisz odpowiedź
Forum www.performancepolska.fora.pl Strona Główna
»
Performance
» Napisz odpowiedź
Napisz odpowiedź
Użytkownik:
Temat:
Treść wiadomości:
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje:
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
$1
Kod potwierdzający:
$3
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Bizon
Wysłany: Wto 19:04, 14 Wrz 2010 Temat postu:
O ile nie gada się później w aucie i nie jedzie do maca wtedy należy doliczyć jeszcze 4
Jaro
Wysłany: Wto 12:58, 14 Wrz 2010 Temat postu:
dodam ze taka operacja trwa ok. 2 godzin
Bizon
Wysłany: Pon 22:49, 13 Wrz 2010 Temat postu: Wymiana tarcz i klocków BMW e36
Postaram się opisać (niestety bez obrazków)
jak przeprowadzić samemu wymianę klocków i tarcz przednich w BMW e36.
Rozpoczynamy od podniesienia samochodu na lewarku, należy podeprzeć czymś koła by auto nie odjechało.
Następnie odkręcamy koło, klucz do śrub mamy w zestawie z kołem zapasowym.
W przypadku zapieczonej piasty i problemu ze zdjęciem kół, niektórzy stosują metodę polegającą, na poluzowaniu śrub i przejechaniu się kilkudziesięciu metrów z tak przymocowanych kołem.
Jeżeli was to nie przekonuje pozostaje wd40 i czekanie na efekty.
Dobra, załóżmy, że udało się je odkręcić.
Mamy przed sobą tarcze i zacisk.
Odkręcamy kluczem imbusowym dwie śruby z tyłu zacisku, jedna znajduje się u góry druga w analogicznym miejscu na dole.
Dobrze do tego przekręcić sobie kierownicą koła, będzie łatwiej dotrzeć kluczem do śruby.
Następnie usuwamy metalowy chwytak, który służy jako zabezpieczenie klocka, teraz między klocek, a tłoczek wsuwamy śrubokręt i wciskamy tłoczek do środka, by nie przyciskał klocka.
Wyciągamy czujnik, zdejmujemy zacisk.
Zostają nam teraz jeszcze dwie śruby imbusowe, z przodu zacisku, bez odkręcenia, których nie wyciągniemy tarczy. Tak więc rozkręcamy całkowicie, to samo ze śrubą, przytrzymującą tarczę.
Ściągamy tarcze, nie powinno być z tym problemu, zakładamy nową, przykręcamy śrubką, następnie skręcamy przednie śruby na zacisku, przykładamy go do tarczy, wkładamy nowe klocki na miejsce starych, mocujemy czujnik, przykręcamy śruby z tyłu i wiola. W ten sposób wymieniliśmy tarcze oraz klocki, nie płacąc za to 200zł mechanikowi.
Podczas wymiany, można oczyścić wszystkie części z nagaru i rdzy, która się tam często znajduje. Warto potem nasmarować popsikać np wd40, odradzam używanie wazeliny technicznej. Dopóki się nie przetrze, będzie problem z ABS i hamulcami.
Forum www.performancepolska.fora.pl Strona Główna
»
Performance
» Napisz odpowiedź
Skocz do:
Wybierz forum
Ogólne
----------------
Regulamin
Regulamin forum
Turbo
Supercharged
Ogólne
Strefa klubowa
----------------
Ogólne
Klubowe auta
Auta przyjaciół klubu
Zloty, spoty
Galeria
Modyfikacje
----------------
Performance
Styling
Motorsport
----------------
Drift
Rajdy
Illegal
Inne
----------------
Muzyka
Śmieszne
Inspirację
Offtopic
Ciekawostki
Gry
Giełda
----------------
Kupię
Sprzedam
SB
----------------
SHOUTBOX
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001/3 phpBB Group ::
FI Theme
:: Wszystkie czasy w strefie GMT + 3.5 Godziny
Regulamin